قیمت بیلبورد چقدر است؟
هزینه این روش تبلیغ˛ به عوامل زیادی از جمله مکان، ترافیک در منطقه و تعداد افرادی که تخمین زده می شود تبلیغات شما را ببینند بستگی دارد. هزینه های این تبلیغات معمولا به صورت ماهانه دریافت می شود. این نوع تبلیغات بسته به اندازه و مکان می تواند ارزان تر باشد˛ به عنوان مثال: فروش بیلبورد در قم و فروش بیلبورد در اراک و یزد نسبت به فروش بیلبورد در تهران و کرج و یا سایر شهرهای صنعتی و بزرگ از جمله: فروش بیلبورد در مشهد و اصفهان˛ گران تر می باشد. با این حال، این هزینه باید با نوع پیامی که میخواهید منتقل کنید، سنجیده شود.
بیلبورد در چه مکان هایی نصب می شود؟
بیلبورد یک فضای تبلیغاتی بزرگ در فضای باز است که برای جلب توجه رانندگان و عابران پیاده طراحی شده است. معمولاً آنهایی که در اطراف مناطق پرترافیک (هم خودرو و هم ترافیک پیاده روی) قرار می گیرند، ساده، چشمگیر و خلاقانه هستند. در واقع، هر آژانس تبلیغاتی به انتخاب فضای مناسب˛ اهمیت فراوانی میدهد، زیرا این یک فرصت طلایی برای انجام کارهای پیشگامانه و تاثیرگذار است. همچنین میتوانید از بزرگراههایی با چندین مایل قلمرو بین شهرها استفاده کنید تا با علائم ساده که تکرار میشوند، علاقه مسافران گرسنه، خسته یا بیحوصله را برانگیزند. اما پیام شما همچنان باید کوتاه، پررنگ و خوانا باشد.
اندازه های بیلبورد چقدر است؟
اندازههای بیلبورد بسته به مکان میتواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، اندازه معمول آن˛ 4.5 متر ارتفاع در 14.5 متر عرض است و مکان ایدهآلی برای پیامرسانی طولانیمدت است. امروزه چاپ دیجیتال بر روی مواد وینیل˛ امکان چاپ کل تصویر را بر روی یک صفحه فراهم می کند و می توان آن را بسیار سریع و آسان نصب کرد.
نکات مهم درباره ی بیلبوردها:
اگر از نوع دیجیتالی استفاده کنید˛ می توانید از طرح های خلاقانه زیادی استفاده کنید و آن را شخصی سازی نیز کنید و با تبلیغات خلاقانه دیگر جایگزین کنید. به عنوان یک قانون کلی باید بدانید آنها بسیار سریع خوانده می شوند˛ بنابراین نباید حاوی اطلاعات زیادی باشند. اگر کمپین شما در زمینه آگاهی و برندسازی است، استفاده از این نوع تبلیغات˛ یک گزینه عالی است. به کاربردن بیلبورد تبلیغاتی که نیاز به اطلاعات و توضیحات زیاد دارند مناسب نمی باشد. استاندارد رعایت تعداد کلمات چاپی بر روی بیلبورد استفاده از 6 کلمه است˛ چرا که در دنیای تبلیغات، مختصرترین روش است. بنابراین بیش از ده کلمه به کار نبرید و از لوگو و برچسب محصول نیز استفاده کنید. سعی کنید متن کوتاه و شیرین استفاده کنید.
آماده سازی و ساخت بیلبورد:
برای ساخت بیلبورد قبل از شروع، باید چند چیز را آماده کنید. ابتدا مطمئن شوید که اندازه اثر هنری مورد نیاز خود را می دانید. رایج ترین اندازه ها در حال حاضر 500*1800و 1800*500 هستند. ایجاد حداقل این دو اندازه به شما امکان می دهد تبلیغات را در اکثر بیلبوردهای موجود اجرا کنید.
دوم، احتمالاً می خواهید یک فایل لوگوی با کیفیت بالا، برای اضافه کردن به آثار هنری خود داشته باشید. اگر بتوانید یک فایل لوگو با پسزمینه شفاف پیدا کنید، بهتر جواب می دهد زیرا میتوانید آن را در بالای یک تصویر پسزمینه قرار دهید یا به صورت یکپارچه به آن استایل بدهید.
در صورت وجود مفهوم خود را˛ مانند طرحی از تصاویر و متن آگهی بر روی کاغذ ترسیم کنید. متن را در هفت کلمه یا کمتر نگه دارید. لوگوی محصول یا کسب و کار را در تصاویر بگنجانید. گنجاندن لوگو هم برای جلب توجه به برندهای موجود و هم برای ایجاد شناخت برای برندهای ناشناخته موثر است. همانطور که طراحی می کنید، “قاعده یک سوم” را به خاطر بسپارید و اعمال کنید، به این معنی که سه موضوع: تمرکز مدل ها و محصولات در امتداد خطوط ذهنی قرار می گیرند و تصویر را از نظر ارتفاع و عرض به یک سوم تقسیم می کند. بنابراین، یک مدل می تواند به درستی یک سوم از سمت چپ را در مرکز قرار دهد یا یک سوم سمت چپ کادر را پر کند، در حالی که متن در سمت راست کادر نیز همین کار را انجام می دهد.
انتخاب تصویر بیلبورد:
تصویر بیلبورد را با استفاده از دوربین فیلمبرداری یا دوربین دیجیتالی که قادر به تصویربرداری فایل های تصویری RAW است، بگیرید. فایلهای RAW حاوی تمام دادههای ثبت شده توسط حسگرهای تصویر دوربین هستند و بیشترین آزادی را برای تغییر اندازه، رنگ، کنتراست، سطوح نور و سایر ویژگیهای تصویر در رایانه به شما میدهند. وقتی تصویر را روی آن حک می کنید، باید بتوان آن را به سرعت و از دور تشخیص داد. بنابراین، بهتر است از سوژه خود در مقابل یک پسزمینه تک رنگ با نور یکنواخت عکس بگیرید.
عکس را به رایانه خود وارد کنید و آن را در برنامه ویرایش عکس خود باز کنید. برنامه هایی که می توانند برای طراحی گرافیکی بیلبورد استفاده شوند عبارتند از Photoshop، Adobe Illustrator و Paintshop Pro. عکس را طوری برش دهید که سوژه مطابق با قاعده یک سوم و در ابعاد مورد نظر شما˛ قرار گیرد. به نسخه تبلیغاتی خود یک کادر متنی اضافه کنید که معمولاً به صورت “T” یا “A” در نوار ابزار برنامه نمایش داده می شود. اندازه فونت متن باید به اندازه ای بزرگ باشد که تابلوی تبلیغاتی را بتوان از دور خواند. از فایل تصویر بزرگنمایی کنید تا حسی شبیه سازی شده از دید دور را دریافت کنید.
روشن بودن رنگ ها و استفاده از تصاویر با رنگ های تیره در بیلبورد سبب جذب نگاه ها و جلب توجه رانندگان و عابران پیاده می شود. رنگهای متضاد در طراحی نیز تأثیر بزرگتری ایجاد میکند که به بهبود حفظ پیام شما کمک میکند. برای اینکه تصویر شما موثر باشد، باید پس زمینه خود را ساده نگه دارید و به یک تصویر یا عکس بزرگ اکتفا کنید. انتخاب تصویر بزرگ و پویا تأثیر بصری بسیار بیشتری نسبت به تعداد بیشتری عکس با اندازه ی کوچکتر ایجاد می کند.
از فونت های Bold و Non-Serif استفاده کنید:
همیشه از حروف بزرگ و خوانا استفاده کنید. در ارتفاع 500 فوتی، خطوط نازک به صورت نوری محو یا شکسته می شوند. از فونت های تزئینی، ایتالیک یا سریف خودداری کنید. هنگام طراحی برای فضای بیرونی دیجیتال، به شدت توصیه می کنیم که یک خط تیره نازک در اطراف متن اضافه کنید تا آن را از پس زمینه جدا کنید. سادگی کلید ایجاد طراحی عالی در فضای باز است. هدف اصلی بیلبورد کارایی است. خوانا بودن کلمات و جملات˛ حتی با وجود طرح های ساده ارزش طرح را بیشتر می کند.
خرید و فروش بیلبورد:
برای اطلاع از خرید و فروش بیلبورد در تهران و کرج و سایر استان ها می توانید به وب سایت شرکت تولیدی شیلترسازه (www.shelter.ir ) مراجعه نمایید و با با تیم پشتیبانی ما در این زمینه مشورت نمایید و هرگونه سوالی در این رابطه دارید را مطرح نمایید و از قیمت فروش بیلبورد در شیراز و فروش بیلبورد در تبریز و سایر استان ها مطلع شوید و مراحل ساخت بیلبورد خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت و بازدهی به ما بسپارید و نام برند خود را در ذهن مردم حک نمایید و از نتایج آن از جمله بازدهی و سود بیشتر˛ بهره مند شوید.